maol

musings and one liners

Personalisierung von Web-Seiten

Wieder einmal fühlt sich eine Marktforschungsfirma besser als die untersuchten Subjekte: Jupiter kommt zum Schluss, dass Personalisierung von Web-Seiten sich nicht lohnt. Gleichzeitig ist ihre eigene Homepage aber ein Musterbeispiel von personalisiertem Content: nur wer einen individuellen Account und Passwort hat, kann überhaupt mehr anschauen als die reine Frontseite.
Based on interviews with dozens of companies and a recent Jupiter Research executive survey, the new report “Beyond the Personalization Myth: Cost Effective Alternatives to Influence Intent” finds that building and operating a personalized Web site can cost four or more times more than operating a comparable dynamic site. Yet most sites that have deployed personalization have realized inadequate returns on their investments. According to Matthew Berk, Research Director at Jupiter Research, “Most Web site personalization projects fail to deliver real business benefits. Our industry has always assumed that a personalized Web site was a better one, both for the visitor and the site operator. Our research has found that this is not the case.”
Aber im Prinzip haben sie schon recht, dass Personalisierung nur selten wirklich den Aufwand wert ist. Marktforschungsreports sind wie Märchen: viel Blabla, und ein kleines bisschen Wahrheit.


Posted

in

by